قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0551.jpgدانش به عنوان منبع اصلي سازمانها تلقي شده و به عنوان يك سرمايه مطرح است. انتقال، خلق و بكارگيري دانش مستلزم وجود فرهنگ سازماني است و صنعت بیمه به عنوان سازمان هاي بشدت نیازمند دانش مي بايستي از اين امر بهره مند باشند.هدف اين پژوهش تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت بیمه البرز مي‌باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بیمه البرز (1300 نفر) می باشند که از این تعداد 130 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.

 

برای گردآوری داده ها در این پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساخته (پرسشنامه فرهنگ سازمانی دارای پایایی 82% و پرسشنامه مدیریت دانش با پایایی 92% ) استفاده شده است. نتایج تحقیق نقش تبیین درست فرهنگ سازمانی و پیاده‌سازی مدیریت دانش در بیمه البرز  را متوسط ارزیابی کرده اند و نتایج تحقیق حاکی از ان است که بین فرهنگ  سازمانی و مولفه های آن شامل حمایت مدیریت، تعلق سازمانی خلاقیت فردی و سبک رهبری با متدهای پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت بیمه البرز رابطه  مثبت معناداری وجود داشته و سازش با پدیده تعارض با پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت بیمه البرز رابطه معناداری ندارد..

فهرست :

چکیده

مقدمه

بیان مسئله و اهمیت آن

سوالات ویژه تحقیق

جامعه آماری

روش تحقیق و نمونه گیری

روش تجزیه و تحلیل داده ها

تحقیقات خارجی

تجزیه و تحلیل داده ها

بررسی سوالات فرعی پژوهش

نتیجه گیری و پیشنهادات

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top