قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03215.jpg پياز يكي از سبزيهاي مهم و مشهور دنيا است. اين سبزي در بيشتر نقاط دنيا كشت مي شود. پياز گياه بومي جنوب غربي آسيا و احتمالا مربوط به ناحيه اي بين فلسطين و هندوستان و يا منطقه شرق مديترانه مي باشد.

بعضي ايران را موطن اصلي پياز مي دانند ،  از زمانهاي بسيار قديم پياز كشت مي شده است و مردم به خصوصيات اين سبزي پي برده اند . تاريخچه استفاده از آن به عنوان غذا به زماني مي رسد كه تاريخ نوشته شده است . كشور مصر به خاطر كاشت نوعي پياز مشهور بوده است . كشت آن در اين كشور با 5000 سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد و در اهرام مصر پياز كشف گرديده است . در نوشته روميان و يونانيان مطالبي در مورد پياز به چشم مي خورد ، و نيز در كتاب مقدس مسيحيان از  آن نام برده شده است . در قرآن كريم نيز به نام ( بصل )‌ از آن صحبت به ميان آمده.  پياز يكي از موادي بود كه قوم بني اسرائيل در موقع مهاجرت از مصر در بيابانهاي عربستان خواهان آن بودند .

کلمات کلیدی : مشخصات گیاه شناسی , گل,  ساقه , ریشه, تاثیر طول مدت روشنایی, طبقه بندی پیازها , طبقه بندی بر اساس رنگ , طبقه بندی بر اساس شکل  , نوع خاک و ساختمان خاک, اسیدیته خاک , کود, تکثیر و کاشت , کشت مستقیم بذر در محل اصلی , کشت مخلوط , جدول نتیجه آزمایشهای تمپسن وسمیت, وجین وسله شکنی, آبیاری, تنک کردن , مبارزه با علفهای هرز  مزارع پیاز, جدول مبارزه شیمیایی با علف های هرز در مزارع پیاز, خوابانیدن برگ پیاز, خشک کردن, انبار کردن پیاز در زمستان,  اهمیت غذایی, آفات, زیست شناسی, کنترل شیمیایی, کنترل بیولوژیک, طرز خسارت, بیماریهای پیاز, نشانه های بیماری , عامل بیماری, چرخه بیماری , مبارزه شیمیایی

5,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top