قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03154.jpgآدیت محصول ، اثر بخشی تضمین كیفیت را از طریق آزمایش تعدادی محصول یا قطعه ارزیابی و قابلیت كیفیت را بر اساس كیفیت محصول تصدیق می نماید. بدین ترتیب تطابق محصول با مشخصه های ارائه شده یا توافق شده بین مشتری و تأمین كننده بررسی می شود.

هدف اصلی ارزیابی ، تعیین میزان انحرف مشخصات می باشد، كه به مقدار هدف تعیین شده ، اهمیت فنی مشخصه ، درجه تأثیر انحراف بر فرایند بعد و عكس العمل مشتری بستگی دارد . آدیت محصول بر روی خواص محصول در شرایط جدید (محصول تازه تولید شده) انجام می گیرد ، نه محصولی كه مدت طولانی از استفاده آن گذشته باشد . ضمناً نمی توان آدیت محصول را بعنوان جایگزینی برای بازرسی های حین فرایند تولید تلقی نمود. معیارهای تصمیم گیری زیر می توانند برای بكارگیری آدیت محصول در شركت مفید باشند :

– كنترل انطباق نتایج با اطلاعات ورودی

– تصدیق یكنواختی تولید

– تشخیص انحرافات ، تغییرات و روندها

– كشف خطر یا ریسك های بالقوه

– نشان دادن عكس العمل مشتری

– كمك به تعیین وضعیت كیفی محصول با توجه به انتظارت و نیازمندیهای مشتری

– واكنش سریع نسبت به مسائل و مشكلات

– كنترل اثربخشی اندازه های گرفته شده

– نیازمندیهای قانونی

5,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top