قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (2 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_01412.jpg خودتنظیمی، پیامدهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت زندگی دارد و یکی از مفاهیم مطرح در تعلیم و تربیت معاصر است.

چهارچوب اصلی نظریه یادگیری خودتنظیمی ‌بر این اساس استوار است که افراد چگونه از نظر باورهای فراشناختی، انگیزشی و رفتاری، یادگیری خود را سازمان‌دهی می‌کنند.

یادگیری خودتنظیمی ‌به معنای ظرفیت فرد برای تعدیل رفتار متناسب با شرایط و تغییرات محیط بیرونی و درونی است و شامل توانایی فرد در سازمان‌دهی و خود¬مدیریتی رفتارهایش جهت رسیدن به اهداف گوناگون یادگیری است و از دو مولفه راهبردهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری تشکیل شده است.

فهرست  :

مقدمه

 تحقیقات

 یادگیری دانشگاهی

 مراحل برنامه‌‌ریزی شخصی

استراتژی تنظیم برنامه‌های شخصی

 دروس فردی

درس : تنظیم اهداف کوتاه و طولانی مدت

 درس : پیگیری شخصی

 درس : مدیریت زمان و سازماندهی

 درس : روش‌های مطالعه و یادگیری

 درس : روش‌های آزمونسازی

 درس : توسعه طرح کلی خود

 رابطه‌ی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

 الگوی پیشرفت مهارت برنامه‌‌ریزی

تئوری vygotsky دربارۀ بازی روانی اجتماعی

موقعیت تصویرسازی

 نقش‌ها

 بازی اجتماعی و روانی و زبان برنامه‌‌ریزی شخصی

 مقیاسهای بازی و تنظیم و برنامهریزی و شخصی

 کد گذاری بازی‌های اجتماعی و روانی

 مقیاس Smilansky که برای ارزیابی بازی اجتماعی نمایشی به کار می‌رود

 برنامه‌‌ریزی شخصی

ابعاد یادگیری خودگردان

 نظریه‌های خودتنظیمی

 الگوهاي يادگيري خودگردان

الگوي پنتريچ

یادگیری خود‌گردان و آموزش الکترونیکی

جمع‌بندی

منابع

5,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top