قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_04323.jpgتحلیل رفتار متقابل یک تئوری روان شناسی است که توسط دکتر اریک برن ارایه گردید و به لحاظ کاربرد آن در حل مشکلات احساسی و رفتاری، مورد قبول جامعه روان شناسی قرار گرفته و تدریجاً در زمینه های مشاوره، روان کاوی، گروه درمانی، مدیریت، جامعه شناسی، توسعه سازمانی و آموزش، نظریه های جدیدی ارایه نموده و گسترش پیدا کرده است.

ابهام و پیچیدگی در مفاهیم، تخصصی بودن و زمان طولانی درمان در دیگر رو شهای روان درمانی باعث شد تا تحلیل رفتار متقابل با مفاهیم اساسی و واژه های ساده سریعاً جایگزین روشهای روان درمانی قدیمی گردید. به همین جهت تحلیل رفتار متقابل عمومیت یافته و هر جا که انسان ها حضور داشته و با یکدیگر ایجاد رابطه م ینمودند کاربرد عملی پیدا کرد و ابزاری برای تغییر و حل مشکلات قرارگرفت. تحلیل رفتار یک مکتب علمی کاربردی می باشد که در آن از به کار بردن مفاهیم پیچیده اجتناب شده است و نظریات آن به صورتی مطرح شد هاند که به راحتی میتوان آنها را مشاهده و تجربه نمود .

تحلیل رفتار متقابل به ما تصویری از ساختار روانی مردم ارائه می دهد و یک نظریه ارتباطی است، در مورد اینکه مردم چگونه ارتباط برقرار می کنند و چرا ارتباطات به شکست منجر می شوند و نیز یک تئوری درباره رشد کودک ارائه می دهد

فهرست :

تعاریف

واقعیت و حقیقت

حالات من

تبادل حالات من

نوازش

پیش نویس زندگی

6,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top