قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.75 (2 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_01136.jpg در هر یک از تخمدان های یک نوزاد دختر حدود 400 هزار تخمک نارس وجود دارد که هر یک از آن ها کیسه کوچکی به نام فولیکول دارد. پس از زمان بلوغ و شروع دوره ماهانه در مدت 28 روز، یکی از کیسه های کوچک بارور میشود و یک تخمک رها می سازد که از طریق لوله فالوپ به طرف رحم حرکت  می کند.

 

در بیضه های مرد حدود صدها میلیون اسپرم وجود دارد. حال اگر 14 روز پس از عادت ماهانه، یکی از این اسپرم ها با تخمکی که در حال حرکت به طرف رحم است برخورد کند و در آن نفوذ کند، دو سلول نر و ماده با یکدیگر ترکیب می شود و پس از آن به طریقه رشد سلولی، شروع به تکثیر می کنند. ممکن است حدود 20 میلیون اسپرم وارد دهانه رحم شود ولی فقط یکی وارد میشود و اگر  بیشتر هم وارد شود، فقط یکی از آن ها در تخمک نفوذ می کند و آن را بارور می سازد و اگر بارور نشود، سلول های اسپرم توسط گلبول های سفید خون در بدن زن خورده می شود و سلول ماده از طریق دهانه رحم دفع می شود. این پاورپوینت به بررسی دوران رشد قبل از تولد از هنگام انعقاد نطفه تا تولد می پردازد و هفته به هفته مراحل رشد را تا تولد توضیح می دهد.

کلمات کلیدی:  مرحله زیگوت، مرحله  رویانی، ابتدای مرحله  جنینی، ورنيكس، مايع آمنيوتيک، جنین انسان، نوزاد بچه، مراحل رشد جنین در شکم مادر، کبد نوزاد، استخوان جمجمه، عوامل وراثتیف عوامل قبل و بعد زایمانف ، یائسگی، نوزاد نارس

5,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top