قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03431.jpgقبل از طراحی فیزیکی شبکه، می بایست در ابتدا و بر اساس یک فرآیند مشخص، خواسته ها  شناسائی و آنالیز گردند. چرا قصد ایجاد شبکه را داریم و این شبکه می بایست چه سرویس ها و خدماتی را ارائه نماید؟

به چه منابعی نیار می باشد؟ برای تامین سرویس ها و خدمات مورد نظر اکثریت کاربران ، چه اقداماتی می بایست انجام داد؟ در ادامه می بایست به مواردی همچون پروتکل مورد نظر برای استفاده در شبکه، سرعت شبکه  و از همه مهم تر، مسائل امنیتی  شبکه پرداخته گردد. هر یک از مسائل فوق ، تاثیر خاص خود را در طراحی منطقی یک شبکه به دنبال خواهند داشت. یکی دیگر از پارامترهائی  که معمولا” از طرف مدیریت سازمان دنبال و به آن اهمیت داده می شود، هزینه نهائی برپاسازی شبکه است. بنابراین لازم است در زمان طراحی منطقی شبکه به بودجه در نظر گرفته شده نیز توجه نمود.
در صورتی که قصد ایجاد یک شبکه  و تهیه نرم افزارهای جدیدی وجود داشته باشد ، زمان زیادی صرف بررسی توانمندی نرم افزارها ، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم  آنان ( آموزش کاربران، کارکنان شبکه و سایر موارد دیگر ) ، خواهد شد .در برخی موارد ممکن است تصمیم گرفته شود که از خرید نرم افزارهای جدید صرفنظر نموده  و نرم افزارهای قدیمی را ارتقاء داد. تعداد زیادی از برنامه های کامپیوتری که با استفاده از زبانهائی نظیر: کوبال، بیسیک و فرترن نوشته شده اند ،  ممکن است دارای قابلیت های خاصی در محیط شبکه بوده که استفاده از آنان نیازمند بکارگیری پروتکل های قدیمی  باشد.  در چنین مواردی لازم است به چندین موضوع دیگر نیز توجه گردد :

هزینه ارتقاء هزاران خط کد نوشته شده قدیمی توسط نسخه های جدید و پیشرفته همان زبان های برنامه نویسی ، چه میزان است ؟

هزینه  ارتقاء برنامه ها به یک زبان برنامه نویسی شی گراء چه میزان است ؟

آیا به منظور صرفه جوئی در هزینه ها ، می توان بخش های خاصی از شبکه را ارتقاء و از سخت افزارها و یا نرم افزارهای خاصی برای ارتباط با عناصر قدیمی شبکه استفاده نمود؟

 فهرست :

استراژی طراحی شبکه

شبکه های کامپیوتری چیست ؟

مدل های شبکه

مدل شبکه نظیر به نظیر

مدل شبکه مبتنی بر سرویس دهنده

اجزای شبکه

انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی

ریخت شناسی شبکه Net work Topology

پروتکل های شبکه

مدل Open System Interconnection OSI

ابزارهای اتصال دهنده  Connectivity Devices

کابل شبکه

کارت شبکه Network Interface Adapter

عملکردهای اساسی کارت شبکه

نصب کارت شبکه

تنظیمات مربوط به ویندوز برای ایجاد شبکه

آموزش لازم برای پرسنل فنی

لحاظ نمودن بودجه در نظر گرفته شده برای شبکه های کامپیوتری ( ارتقاء و یا ایجاد )

مدل آدرس دهی IP

IP Subnetting

4,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top