قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03447.jpgحراج ها یا مزایده های الکترونیک E-AUTIONS به عنوان یکی از جدیدترین مدلهای تجارتی اینترنتی موردتاکید قرار گرفته اند. اما حراجهای الکترونیک چیستند؟

چه نقشها و کارکردهایی دارند؟ چطور کار می کنند؟ نمونه های برجسته آنها کدامند؟ چه محصولات و یا خدماتی توسط آنها موردخرید و فروش قرار می گیرند؟ مزایای بالقوه حراجهای الکترونیک چیست؟ مفهوم حراجهای الکترونیک: حراجهای الکترونیک عبارتند از محاسبه و تعیین مبنایی برای مبادله و معامله محصولات و یا خدمات بین یک خریدار و فروشنده طبق قوانین تجاری خاص که به انتخاب بهترین ترکیب خریدار و فروشنده ازبین تعدادی از شرکت کنندگان در آن حراجها، کمک می کند. کالاها و خدمات موردمعامله در حراجها: حراجها فراهم کننده بستر تجاری مناسبی برای خریدوفروش کالاهای خاص همچون مازاد بر مصرف سازمانها، تجهیزات دست دوم، کالاهای نیم ساخته و محصولات فاسدشدنی و نظایر آن هستند. نقشها و کارکردهای حراجهای الکترونیک: عمده ترین نقشهای این حراجها عبارتند از:

۱ – کشف قیمت: یک مثال از کشف قیمت در حراجهای سنتی کالاهای مصرفی است که شامل مزایده برای اشیای عتیقه است. این اشیاء قیمتهای واحد، مشخص و استانداردی ندارند، اما مزایده می تواند قیمت واقعی بازار را برای آنها درمیان مجموعه ای از خریداران، به دست دهد.

۲ – سازوکار تخصیص کارا: فروش اقلامی که توزیع آنها از طریق کانال های سنتی مشکل است، در این مجموعه قرار می گیرد. مثالها شامل فهرست اقلام آسیب پذیری می شود که یا عمر کوتاهی دارند و یا در یک زمان مخصوص و مشخص استفاده می شوند. مانند بلیتهای پرواز هواپیما یا بلیتهای تئاتر.

فهرست :

انواع مزایده

مزایده های باز

مزایده های مهر و موم شده یا بسته

مزایده انگلیسی

مزایده پیشنهاد اول

مزایده ویکری

مزایده هلندی

مزایده آمریکایی

مزایده دوبل

مزایده معکوس

پیاده سازی مزایده به صورت آنلاین

مزایای مزایده الکترونیکی

انواع مزایده الکترونیکی

امکان سنجی مزایده

طرح ریزی و برنامه ریزی انجام کار

4,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top